خیابان رهایی

۲۴شهریور



در جواهر المنثوره است که کسی که بخواهد در خواب بیند مطلب خود را بخواند وقت خوابیدن هر یک از این سوره ها را هفت مرتبه والشمّس و اللّیل و التّین و اخلاص و قُلْ اَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ، قُلْ اَعُوذُ بِرَبِّ النّاسِ و بخوابد با طهارت در مکان پاکی در جامه پاکی رو به قبله بر دست راست خود یعنی به هیئت مرده که در لحد گذاشته می شود بخوابد و نیّت کند مطلب خود را اگر در شب اوّل ندید در شبهای بعد و از هفت شب تجاوز نمی کند گفته شده مجرّبست .


 


تعلیم پیامبر صلی الله علیه و آله به حضرت زهراء سلام الله علیها هنگام خواب


 و نیز در خلاصة الاذکار است که از حضرت زهراء صلوات اللَّه علیها روایت است که حضرت رسول صلی الله علیه و آله بر من وارد شد در وقتی که رختخواب خود را پهن کرده بودم و می خواستم بخوابم فرمود ای فاطمه مخواب مگر آنکه چهار عمل بجای آوری ، ختم قرآن کنی و پیغمبران را شفیع خود گردانی و مؤمنین را از خود خوشنود گردانی و حجّ و عمره بکنی این را فرمود و داخل نماز شد من توقّف کردم تا نماز خود را تمام کرد گفتم یا رسول اللَّه امر فرمودی به چهار چیز که من قدرت ندارم در این وقت آنها را بجا آورم آن حضرت تبسّم کرد و فرمود هرگاه بخوانی قُلْ هُوَ اللَّهُ اَحَد را سه مرتبه پس گویا ختم قرآن کرده ای و هرگاه صلوات بفرستی بر من و بر پیغمبران قبل از من ما شفیعان تو خواهیم بود در روزقیامت وهرگاه استغفارکنی ازبرای مؤ منین پس تمامی ایشان از تو خوشنود شوند و هر گاه بگوئی 

سُبْحانَ اللَّهِ وَالْحَمْدُ لِلَّهِ وَ لا اِلهَ اِلاّ اللَّهُ وَاللَّهُ اَکْبَرُ 

پس حج و عمره کرده ای . مؤ لف گوید: که کفعمی روایتی نقل کرده که هر کس در وقت خواب بگوید سه مرتبه :


یَفْعَلُ اللَّهُ ما یَشاءُ بِقُدْرَتِهِ وَ یَحْکُمُ ما یُریدُ بِعِزَّتِهِ

انجام دهد خدا هر چه را خواهد به قدرتش ، وحکم کند هر چه خواهد به عزتش


مثل آن است که هزار رکعت نماز کرده .

۹۶/۰۶/۲۴
Mohammd_m_ rjb